مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی از ثبت 142موقوفه جدید در این استان در سال 92 خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان این مطلب افزود : از مجموع 142 موقوفه جدید ثبت شده در خراسان جنوبی از ابتدای سال 92 ،تعداد53 وقف مربوط به نیم سال اول و مابقی در شش ماه دوم سال به وقوع پیوست.
 
وی زمین، ملک ، آب و اراضی را از جمله موقوفات ثبت شده خراسان جنوبی در سال 92 دانست و اظهار کرد : امور مساجد، عزاداری ائمه اطهار (ع)، حوزه های علمیه، هزینه های جاری و عمرانی بقاع متبرکه و ترویج قرآن و معارف اهل بیت (ع) ، کمک به بیماران و... از اعم نیات واقفین این موقوفات است.
 
وی در باب معرفی اولین وقف سال 92 این استان گفت : در تاریخ 15 فروردین ماه سال گذشته محمد حسن عزتی یکباب مغازه به مساحت 200 متر مربع در اسلامیه فردوس را به ارزش 3 میلیارد ریال برای عزاداری شهادت حضرت زهرا(س)، عزاداری امام حسین(ع) و فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی وقف نمود.
 
وی آخرین وقف سال 92 را نیز مربوط به موقوفه ای در خوسف دانست و گفت : این وقف در سوم اسفند ماه توسط ورثه مرحوم رمضان نخعی با وقف سه قطعه زمین به مساحت 297 متر مربع و به ارزش 25 میلیون تومان برای احداث مسجد در روستای کوشه وقف شده است.
/2759/